مارکتینگ چیست؟ بازاریابی چیست؟
خیلی اوقات، مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی در نقش بازاریابی همسو نیستند. آیا به این دلیل است که آنها به صورت مترادف صحبت می کنند و هر دو می گویند "بازاریابی" اما به معنایی چیزهای متفاوتی هستند؟
مارکتینگ همه چیز است و همه چیز بازاریابی است.»
این هم یک حقیقت عینی در مورد چشمانداز کسبوکار امروزی است و هم عنوان کتابی در سال 1991 (و مقاله HBR) توسط رجیس مککنا که بیش از 30 سال بعد، بهطور قابلتوجهی پیشبینیکننده و هنوز هم بسیار مرتبط است.
اما اگر همه چیز واقعاً بازاریابی است، پس دقیقاً «بازاریابی» چیست؟ در زمانی که ارتباط تجاری بازاریابی به طور کلی، و CMO به طور خاص، توسط بسیاری از مدیران عامل و مدیران ارشد مالی مورد سوال قرار میگیرد، آیا در نظر گرفتن اینکه آنها چه چیزی را زیر سوال میبرند، و منظور آنها از «بازاریابی» چیست؟ آیا تعریف آنها با CMO آنها یکی است؟
محسن روح بخش : https://arapin.ir/roohiweb
خیلی اوقات، مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی در نقش بازاریابی همسو نیستند. آیا به این دلیل است که آنها به صورت مترادف صحبت می کنند و هر دو می گویند "بازاریابی" اما به معنایی چیزهای متفاوتی هستند؟
مارکتینگ همه چیز است و همه چیز بازاریابی است.»
این هم یک حقیقت عینی در مورد چشمانداز کسبوکار امروزی است و هم عنوان کتابی در سال 1991 (و مقاله HBR) توسط رجیس مککنا که بیش از 30 سال بعد، بهطور قابلتوجهی پیشبینیکننده و هنوز هم بسیار مرتبط است.
اما اگر همه چیز واقعاً بازاریابی است، پس دقیقاً «بازاریابی» چیست؟ در زمانی که ارتباط تجاری بازاریابی به طور کلی، و CMO به طور خاص، توسط بسیاری از مدیران عامل و مدیران ارشد مالی مورد سوال قرار میگیرد، آیا در نظر گرفتن اینکه آنها چه چیزی را زیر سوال میبرند، و منظور آنها از «بازاریابی» چیست؟ آیا تعریف آنها با CMO آنها یکی است؟
محسن روح بخش : https://arapin.ir/roohiweb
مارکتینگ چیست؟ بازاریابی چیست؟
خیلی اوقات، مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی در نقش بازاریابی همسو نیستند. آیا به این دلیل است که آنها به صورت مترادف صحبت می کنند و هر دو می گویند "بازاریابی" اما به معنایی چیزهای متفاوتی هستند؟
مارکتینگ همه چیز است و همه چیز بازاریابی است.»
این هم یک حقیقت عینی در مورد چشمانداز کسبوکار امروزی است و هم عنوان کتابی در سال 1991 (و مقاله HBR) توسط رجیس مککنا که بیش از 30 سال بعد، بهطور قابلتوجهی پیشبینیکننده و هنوز هم بسیار مرتبط است.
اما اگر همه چیز واقعاً بازاریابی است، پس دقیقاً «بازاریابی» چیست؟ در زمانی که ارتباط تجاری بازاریابی به طور کلی، و CMO به طور خاص، توسط بسیاری از مدیران عامل و مدیران ارشد مالی مورد سوال قرار میگیرد، آیا در نظر گرفتن اینکه آنها چه چیزی را زیر سوال میبرند، و منظور آنها از «بازاریابی» چیست؟ آیا تعریف آنها با CMO آنها یکی است؟
محسن روح بخش : https://arapin.ir/roohiweb